dilluns, 17 de febrer de 2014

RACONETS D'AULA

A segon dediquem dues hores a la setmana a fer raconets dins l’aula. És una metodologia que ens permet treballar en petits grups, tant de manera personalitzada com de manera autònoma, depenent de l’activitat proposada. Els xiquets i les xiquetes fan activitats de matemàtiques, llengua, medi i plàstica. El grup-classe es divideix en quatre grups i cada grup fa una activitat diferent. Després de quatre sessions, tots els grups hauran fet les quatre activitats. En les activitats guiades aprofitem per introduir i/o reforçar conceptes o processos. En les activitats autònomes els xiquets i les xiquetes treballen utilitzant materials ja coneguts. A tots els agrada molt aquesta manera de treballar!!




DEMANEM AJUDA A EXPERTS

Parlant de la música a classe, ens van sorgir alguns dubtes sobre les notes, les claus, els pentagrames, els instruments, l’origen de la música... i vam decidir escriure cartes a experts per a demanar respostes als nostres dubtes. Com que no sabíem com s’havia d’escriure una carta, vam demanar ajuda als xiquets i xiquetes de tercer, que ja en saben. Ens ho van explicar molt bé!
Ja vam fer arribar les nostres cartes als directors de la Filha i la Lira i a una mestra de música d’una companya de la nsotra classe. Tots tres ens han dit que ens ajudaran, estem molt contents!!! Aviat rebrem la visita de la mestra de música i anirem a la Filha i a la Lira. 





LA PORTA DE LA CLASSE

Ja tenim la porta de la classe decorada!!! Com que som la classe de la Música, entre tots vam decidir decorar-la com si fos un teatre: a l’escenari hi ha músics que toquen diferents instruments i davant hi ha el director de la banda. Ens agrada molt com ens ha quedat.



BIBLIOTECA D'AULA

Últimament, a més a més d’escoltar contes que ens expliquen les mestres i emportar-nos llibres en préstec per a llegir a casa, hem fet dues activitats més:
-  Vam llegir còmics de Tintín, que ha fet 85 anys, i ara cadascú ha de fer un petit còmic utilitzant diferents tipus de bafarades: per a parlar normal, per a parlar fluixet, per onomatopeies, de pensaments...



-  En motiu del dia de la Pau, vam aprendre el conte “El senyor Guerra i la senyora Pau” i el vam explicar als xiquets i xiquetes de primer en petits grups. Ells també ens van explicar un conte de la pau que havien après.